Kjøpsvillkår og info

KJØPSVILLKÅR TOPLADY KLÆR OG UNDERTØY

PRISGARANTI

Vi ønsker at våre kunder skal føle seg trygge med sitt valg av Sveriges billigste undertøy og klær. Derfor tilbyr vi deg mellomlegget dersom du finner lignende produkter i en annen butikk.

ALDER

For og handle undertøy eller øvrige produkter hos oss, må du være minst 18 år eller ha tillatelse fra dine foresatte. Ved bestilling av undertøy eller andre produkter hos oss, inngår du en kjøpsavtale medl TopLady Sweden AB. (556891-4054)

LAND

TopLady selger per i dag til alle land i Norden. Inkluderer: Norge, Sverige, Danmark, Finland og Tyskland.

GYLDIGHET

Disse kjøpsvilkårene følger svensk lov. For private forbrukere gjelder forbrukerkjøpsloven og angrerettloven, som også inkluderer rettigheter for selskapet. Mer informasjon er tilgjengelig på det svenske forbrukerrådets hjemmeside. www.kov.se

PRISER & BETALING

Prisen på hver enkelt vare inkluderer moms. I kassen vil du bare se den totale prisen på din bestilling, ekskl. moms. Priser i kassen er EKSKL. moms. Du betaler moms og toll i Norge. Vi sender dine varer med DHL eller PostNord, som tilbyr en forenklet tollprosedyre.

Vi tilbyr kortbetaling, fakturabetaling, delbetaling og direktebetaling via Klarna Check Out. Mer informasjon om gjeldene betalingsvilkår finner du i kassen. Dersom du handler med en rabattkode, så vil rabatten bli trukket fra på den normale prisen. Dersom det finnes flere priser på et produkt, så er det alltid den laveste prisen som gjelder for våre kunder.

ANGRERETT

Du har 14 dagers angrefrist, og den løper fra og med den dagen pakken har ankommet ditt utleveringssted – f.eks post i butikk. Dersom mottaksdato ikke kan bevises, så gjelder postens datostempel pluss to arbeidsdager fra ordrebehandlingen. Returer som ikke kommer til oss innen fristen, godkjennes ikke. Du er ansvarlig for å holde varen i like god stand som du mottok den i (vi kontrollerer alle returer og varene må godkjennes ved kontrollen). Varen skal ikke være skadet eller brukt på noe måte. Husk at truser og strømpebukser kan kun returneres i uåpnet emballasje. Dette gjelder også for annet undertøy som ligger i lukkede esker og undertøy i forseglede poser. Dette er av hygieniske årsaker. Forsegling av løshår må ikke klippes opp. Korsetter som er snøret igjen ved prøving kan ikke regnes som godkjent retur. Vi arkiverer «ikke godkjente» returer i en måned, deretter kastes de. Vil du ha tilbake din vare, belastes fraktkostnaden. Produkter som leveres i vakre innpakninger må også returneres i samme emballasje for og få godkjent retur.

AVBESTILLINGER

Ja, men da må det skje før vi har rukket å sende varen. Legg merke til at vi har raske leveranser på vårt undertøy, 3-5 arbeidsdager. Ved kansellering av klargjorte ordrer, belastes 45 NOK. Dette er for å dekke våre administrasjonsutgifter, avgifter på betalingsalternativer fra klarna og lagerhåndtering.

LEVERANSETID

Leveransetiden for lagerførte varer er på 3-5 arbeidsdager. Vi er ikke ansvarlig for postens forsinkelser ved levering. Ved veldig stor etterspørsel på våre klær, kan leveringstiden være noe lenger. Det hender sjeldent, og vi svarer raskt på spørsmål vedrørende levering på kundservice@toplady.se Dersom forsendelsen stanser opp i tollen kan leveringstiden øke med noen ekstra dager. For mer informasjon kontakt. http://www.toll.no/no/netthandel/

LEVERINGSALTERNATIV

Vanligvis leveres pakken direkte hjem til deg. Skulle pakken være klumpete så får du en hentemelding i postkassen, sms – eller e-postvarsling, og deretter henter du den på nærmeste utleveringssted. F.eks post i butikk.

UAVHENTET PAKKE

Pakken ligger på postkontoret i 14 dager, før den returneres til oss. En ikke utlevert pakke returneres til oss og vi forbeholder oss da retten til og belaste deg med 200 NOK for returfrakt, avgifter og administrative kostnader.

RETUR

TopLady dekker ikke frakten ved retur. Vi må godkjenne den returnerte varen før du får din tilbakebetaling. For at returen skal godkjennes skal den være korrekt håndtert, ikke være tilgriset, brukt eller lukte parfyme etc. Korsetter får ikke prøves uten genser / singlet under. Snøringen eller glidelåsen på korsettet må ikke være synlig brukt ved retur. Korsettene granskes nøye. Det er viktig at undertøyet som leveres i vakre innpakninger også må returneres i de samme emballasjene som de kom i (oppbevaringsboks som ikke skader den vakre emballasjen under transport). Ellers vil ikke returen bli godkjent. Viktig! Retur må skje innen 14 dager, ellers godkjennes den ikke. Informasjon angående dette gis per e-post. Du er ansvarlig for at returen kommer fram til oss.

BYTTE

TopLady dekker ikke frakten ved retur grunnet bytte. Vi må godkjenne den returnerte varen før vi sender ut en ny vare. For at byttet skal godkjennes skal den være korrekt håndtert, ikke være tilgriset, skadet eller lukte parfyme etc. Korsetter får ikke prøves uten trøye / singlet under. Snøringen eller glidelåsen på korsettet må ikke være skadet ved bytte/retur. Korsettene granskes nøye. Byttet må skje innen 14 dager. Ved bytte til en annen størrelse av samme produkt, så dekker vi fraktkostnadene for deg. Obs! Vi dekker ikke fraktavgiftene fra deg, men til deg. Når et bytte er foretatt har angreretten blitt benyttet. Du kan bare bytte en gang per bestilling.

REKLAMASJON

TopLady betaler fraktavgiftene tilbake til oss ved reklamasjon. Vi må godkjenne reklamasjonen før vi kompenserer. For at reklamasjonen skal godkjennes, skal varen være korrekt håndtert, ikke være tiltilgriset, ødelagt eller lukte parfyme etc. Reklamasjonen må skje innen 14 dager. Du må sende oss et bilde av den defekte varen. I første omgang, så vil vi sende ut en ny vare. Dersom du ikke ønsker en ny vare, så faller returen inn under vanlig angrerett.

RETURSKJEMA

Print og fyll ut Returskjema. Det er også mulig å skrive for hånd, men forsikre deg om at alle opplysninger er med. Deretter send returskjemaet med produktet ditt. Du får kun én påminnelse per e-post om f.eks. tilleggsopplysninger og kontonummer.

Returadressen til TopLady er allerede på vedlagte returseddelen som du legger til pakken.

HVORDAN LEVERER JEG TILBAKE VARER SOM IKKE PASSER?

TopLady Sweden AB (556891-4054) er sertifisert av Trygg E-handel, noe som betyr at du kan føle deg trygg når du handler. Hvis du angre på det, følg instruksjonene i pakken. Ved retur må du bruke vedlagte returseddelen.

1) Fyll ut vedlagte returskjema. Her er en lenke…
2) Pakke varene i originalemballasje med tilhørende etiketter i beskyttende emballasje.
3) Lim inn vedlagte returseddelen, slik at den gamle etiketten ikke er synlig.
4) Send pakken til postselskapets nærmeste agent.
5) Betalingen din blir oppdatert på Klarna med 149 kr igjen for å betale.

Obs! Det er viktig og fylle inn at det sendes som ”gave” på den grønne CN22 blanketten. Tolldeklarasjon etiketten (CN22) er gratis.

Toplady dekker ikke fortolling, toll og moms på returvarer.

Din sending leverer du på et postkontor, Post i Butikk eller bedriftssenter.

TILBAKEBETALING

Dersom du benytter deg av angreretten får du tilbake dine penger, eksklusive moms, innen 30 dager. Hvis du allerede har betalt, med f.eks kredittkort eller direktebetaling, kommer Klarna til å kontakte deg per e-post innen noen dager for å få informasjonen de trenger for å sende din tilbakebetaling. Pengene skal være tilbakebetalt senest 30 dager etter at vi mottok returen.

Ønsker å unngå purregebyr, må du kontakte Klarna og be om betalingsutsettelse. For mer informasjon om faktura og spørsmål rundt betaling kan du ringe fakturaavdelingen på 004721018991

Refusjon av toll og moms

For å få refundert disse avgiftene som tull og moms, må du ta vare på alle kvitteringer som bevis, skanne og sende til tollvesenet via mail og du får pengene tilbake. Har du handlet og ønsker pengene tilbake for toll og moms, så må du sende inn en forespørsel om refusjon, og legge ved en kreditnota eller annet bevis på at varene er returnert. Svenske toll ugyldig ettersom tolldeklarasjon og betale tilbake plikten til deg. Forespørsler om refusjon vil sende deg enten på et vanlig papir, eller bruke skjemaet «Søknad om tilbakebetaling / forlatelse».

Erstatning

Hvis du ønsker å søke om refusjon av toll og moms for opprinnelsen av varene, bør du først returnere den. Da kan du sende din søknad i form av et brev til Tollvesenet. Brevet skal vedlegge bevis på at varene har blitt returnert, f.eks en kreditnota eller andre dokumenter som beviser at mottakeren har akseptert retur.

Kontaktinformasjon

Adresse: TopLady Sweden AB
c/o Partnerlogistik
Österängsgatan 6
521 34 Falköping
SWEDEN

Organisasjon

TopLady Sweden AB
Innehar F – skatteseddel
Momsreg.nr. SE556891405401
Org.nr: 556891-4054
Hovedkontor: Mølnlycke